Prawa pacjenta
Korzystając ze świadczeń zdrowotnych lub zwracając się o ich udzielenie masz prawo do:
1. świadczeń zdrowotnych
które odpowiadają wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej
które udzielane są według przejrzystej, obiektywnej, opartej na kryteriach medycznych, procedury ustalającej kolejność dostępu do tych świadczeń
które są natychmiast udzielane ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia
które udzielane są z należytą starannością, w warunkach spełniających wymagania fachowe i sanitarne
przy udzieleniu których osoby wykonujące zawód medyczny kierują się zasadami etyki zawodowej
2. uzyskania informacji
o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniach
która zostanie przekazana także osobom przez Ciebie upoważnionym no. małżonkowi, członkowi rodziny, osobie bliskiej
3. wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
którą wyrazisz po uzyskaniu wcześniej wszelkich niezbędnych informacji o Twoim stanie zdrowia i leczeniu
którą w przypadku zabiegu operacyjnego, zastosowania metody leczniczej lub diagnostyki stwarzającej podwyższone ryzyko wyrazisz w formie pisemnej
4. tajemnicy wszelkich informacji z Tobą związanych
5. zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
6. poszanowania intymności i godności pacjenta w szczególności w czasie udzielania Ci świadczeń zdrowotnych, w tym:
obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych
wyrażenia zgody na uczestnictwo innych osób przy udzielaniu Ci świadczeń zdrowotnych (badaniach, konsultacjach lekarskich, zabiegach, operacjach, itp.)
7. poszanowania życia prywatnego i rodzinnego, w tym:
kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z innymi osobami
dodatkowej opieki pielęgnacyjnej - czyli opieki, która nie podlega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych
8. dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej Twojego stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych, w tym udostępniania tej dokumentacji również osobie przez Ciebie upoważnionej, np. do wglądu lub w formie kopii albo odpisu
9. zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
10. opieki duszpasterskiej w czasie pobytu w szpitalu, zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub opiekuńczo-leczniczym, sanatorium uzdrowiskowym czy hospicjum
11. przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie w szpitalu, zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub opiekuńczo-leczniczym, sanatorium uzdrowiskowym, hospicjum
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ W WIŃSKU