Prawa i obowiązki Pacjenta/ Karta Praw Pacjenta

Prawa pacjenta

 

Korzystając ze świadczeń zdrowotnych lub zwracając się o ich udzielenie masz prawo do:

 

1. świadczeń zdrowotnych

  • które odpowiadają wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej

  • które udzielane są według przejrzystej, obiektywnej, opartej na kryteriach medycznych, procedury ustalającej kolejność dostępu do tych świadczeń

  • które są natychmiast udzielane ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia

  • które udzielane są z należytą starannością, w warunkach spełniających wymagania fachowe i sanitarne

  • przy udzieleniu których osoby wykonujące zawód medyczny kierują się zasadami etyki zawodowej

 

2. uzyskania informacji

  • o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniach

  • która zostanie przekazana także osobom przez Ciebie upoważnionym no. małżonkowi, członkowi rodziny, osobie bliskiej

 

3. wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych

  • którą wyrazisz po uzyskaniu wcześniej wszelkich niezbędnych informacji o Twoim stanie zdrowia i leczeniu

  • którą w przypadku zabiegu operacyjnego, zastosowania metody leczniczej lub diagnostyki stwarzającej podwyższone ryzyko wyrazisz w formie pisemnej

 

4. tajemnicy wszelkich informacji z Tobą związanych

 

5. zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych

 

6. poszanowania intymności i godności pacjenta w szczególności w czasie udzielania Ci świadczeń zdrowotnych, w tym:

  • obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych

  • wyrażenia zgody na uczestnictwo innych osób przy udzielaniu Ci świadczeń zdrowotnych (badaniach, konsultacjach lekarskich, zabiegach, operacjach, itp.)

 

7. poszanowania życia prywatnego i rodzinnego, w tym:

  • kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z innymi osobami

  • dodatkowej opieki pielęgnacyjnej - czyli opieki, która nie podlega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych

 

8. dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej Twojego stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych, w tym udostępniania tej dokumentacji również osobie przez Ciebie upoważnionej, np. do wglądu lub w formie kopii albo odpisu

 

9. zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza

 

10. opieki duszpasterskiej w czasie pobytu w szpitalu, zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub opiekuńczo-leczniczym, sanatorium uzdrowiskowym czy hospicjum

 

11. przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie w szpitalu, zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym lub opiekuńczo-leczniczym, sanatorium uzdrowiskowym, hospicjum

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 lutego 2017 09:36
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Strzelecki
Ilość wyświetleń: 384
24 września 2018 11:51 (Marek Strzelecki) - Zmiana treści zakładki.
19 kwietnia 2017 19:14 (Marek Strzelecki) - Zmiana treści zakładki.
19 kwietnia 2017 19:13 (Marek Strzelecki) - Zmiana treści zakładki.